BACK TO TOP

Πώς θα υπολογίζετε σωστά τις μερίδες σε κάθε γεύμα

Ποια είναι η φυσιολογική ποσότητα κάθε γεύματος για να θεωρείται υγιεινό

 

Βάζετε πολλά στο πιάτο σας; Δεν ξέρετε πώς να υπολογίσετε σωστά μια μερίδα ώστε να θεωρείται υγιεινή;

Οι ερευνητές έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνουμε τις θερμίδες και την ποσότητα του κάθε γεύματος. Ανακαλύψτε τις «ένοχες» τροφές που αυξάνουν τις θερμίδες σε κάθε πιάτο όχι επειδή δεν είναι σωστά μαγειρεμένες ή είναι παχυντικές αλλά επειδή τείνουμε να τις σερβίρουμε σε μεγαλύτερη ποσότητα από ό,τι πρέπει:

Μακαρόνια

Τα μακαρόνια είναι συνοδευτικά σε ένα πιάτο και δεν αποτελούν το κυρίως πιάτο. Η μερίδα που συνήθως σεβίρουμε όμως όταν τα συνοδεύουμε με κιμά ή σάλτσα είναι περίπου 3 κούπες. Στην πραγματικότητα η υγιεινή μερίδα είναι μόλις μια κούπα, αφού το υπόλοιπο πιάτο πρέπει να συμπληρώνεται με λαχανικά!

Κρέας

Μία μπριζόλα αντιστοιχεί περίπου σε 130 γραμμάρια. Η συνηθισμένη ποσότητα που σεβρίρουμε όμως είναι περίπου 300 γραμμάρια ενώ η ιδανική μερίδα είναι μόλις 90 γραμμάρια! Αυτό σημαίνει ότι τις περισσότερες φορές τρώμε διπλή ή και τριπλή μερίδα!

Παγωτό

Μια μερίδα παγωτού σταβ πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής είναι μόλιες μισή κούπα, ενώ πολλοί πιστεύαμε ότι μια κούπα παγωτό είναι…λίγη. Όταν σερβίρουμε στο σπίτι παγωτό φυσικά μπορούμε να το περιορίσουμε αλλά όταν το αγοράζουμε ή το παραγγέλνουμε σε κάποιο κατάστημα συνήθως επιλέγουμε τις μεγαλύτερες μερίδες. Μια καλή επιλογή είναι να παίρνετε πάντα κυπελλάκι ή χωνάκι με μία μόνο μπάλα παγωτού.

Ρύζι

Θυμάστε κάποτε που οι μαμάδες συνήθιζαν να σερβίρουν το ρύζι δίπλα από το κρέας φτιάχνοντας ένα «βουναλάκι» με το φλιτζάνι;Υπήρχε κάποιο νόημα, αφού η σωστή μερίδα για το ρύζι είναι περίπου μισή κούπα, ενώ αν το σερβίρετε κανονικά το πιο πιθανό είναι να χωρέσει στο πιάτο σας περίπου ποσότητα που αντιστοιχεί με δύο κούπες.

Κοτόπουλο

90 γραμμάρια μαγειρεμένου κοτόπουλου είναι η ιδανική μερίδα για κάθε γεύμα, ενώ στα περισσότερα μενού θα βρείτε στο πιάτο πάνω από 170 γραμμάρια, δηλαδή σχεδόν τη διπλή ποσότητα. Ακόμα κι αν πρόκειται για βραστό, άπαχο κομμάτι, η αλήθεια είναι ότι η ποσότητα μπορεί να αυξήσει τις θερμίδες στο πιάτο σας.

Ψωμί

Μία φέτα ψωμί είναι αρκετή για να συνοδεύσει το φαγητό σας. Το ψωμί ανήκει στα δημητριακά και συνολικά πρέπει να τρώμε 6 μερίδες καθημερινά. Αυτό αντιστοιχεί σε μια φέτα ψωμί, μισή κούπα δημητριακά, μούσλι ή βρώμη, αλλά και σε μισή κούπα μακαρόνια ή ρύζι! Αν για παράδειγμα φάτε ρύζι το μεσημέρι, τότε καλό είναι να μειώσετε το ψωμί μέσα στη μέρα ή αν δεν φάτε δημητριακά να φάτε και δεύτερη φέτα ψωμί!

Be Unique! 

Προμηθευτείτε τα πιο νόστιμα υλικά για τις πιο ξεχωριστές συνταγές σας και μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή από όλα τα SPAR για να επωφεληθείτε από το πρόγραμμα επιβράβευσης Unique By Ermes και να απολαύσετε μοναδικά προνόμια.

Με την εγγραφή σας στο πρόγραμμα επιβράβευσης Unique By Ermes για κάθε αγορά 1€ σε τρόφιμα και είδη supermarket κερδίζετε 1 πόντο που μπορείτε να εξαργυρώσετε σε επόμενες αγορές σας στα καταστήματα που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (βρείτε τα εδώ)!

LET’S GET PERSONAL: Ψάχνεις κάτι προσωπικό; Από σήμερα το έχεις

x

Mπορείτε να περιορίσετε την αναζήτησή σας επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες:

x

Personal Shopper

Φιλτράρετε την αναζήτησή σας

ΨΑΧΝΩ ΓΙΑ / Ι AM LOOKING FOR

ΘΕΛΩ / I WANT TO

x

Ask a UNIQUE advisor
for beauty tips

x

Ask a UNIQUE advisor
for fashion tips

x

Eπικοινωνήστε μαζί μας