BACK TO TOP

Βιταμίνες: Τα οφέλη τους και σε ποιες τροφές θα τις βρείτε

Οι βιταμίνες που είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του οργανισμού

 

Tα φρούτα, τα λαχανικά, τα κρέατα αλλά και τα γαλακτοκομικά περιέχουν βιταμίνες που είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του οργανισμού. Ποιες τροφές περιέχουν τις πιο σημαντικές βιταμίνες και ποια τα οφέλη τους;

Βιταμίνη Α (Ρετινόλη, Β-καροτίνη)

Ενισχύει το ανοσοποιητικό, θεραπεύει δερματικές παθήσεις και βοηθά στην ανάπτυξη των δοντιών και των οστών, ενώ ταυτόχρονα μας βοηθά να διακρίνουμε στο σκοτάδι. Τροφές που την περιέχουνγαλακτοκομικά προϊόντα, αυγό, κόκκινο κρέας, συκώτι, ψάρι, καρότο, μπρόκολο, σπανάκι, λάχανο, κολοκύθα, γλυκοπατάτες, βρώμη, κίτρινα φρούτα, βερίκοκα και πορτοκάλια. ΣΗΠ (Συνιστώμενη Ημερήσια Παροχή): 800μg.

Βιταμίνη Β1 (Θειαμίνη) 

Βοηθά το σώμα στην απελευθέρωση ενέργειας από τους υδατάνθρακες κατά το μεταβολισμό, την ανάπτυξη και τον μυϊκό τόνο, ρυθμίζει την όρεξη και βοηθά στη βελτίωση της πνευματικής διαύγειας, την θεραπεία καρδιακών παθήσεων και αναιμίας. Τροφές που την περιέχουν:μαγιά, σιτάρι, μαύρο ρύζι, συκώτι, προϊόντα ολικής άμεσης, χοιρινό, πατάτες, όσπρια, θαλασσινά, αυγά και λαχανικά. ΣΗΠ:1,4μg.

Βιταμίνη Β2 (Ριβοφλαβίνη)
Απαραίτητη στην παραγωγή ενέργειας, προστατεύει την επιδερμίδα και ενισχύει την κυτταρική αναπνοή. Συντελεί στο μεταβολισμό λιπών και πρωτεϊνών και βοηθάει στις αθλητικές επιδόσεις. Τροφές που την περιέχουν:Συκώτι, λουκάνικο, αμύγδαλα, μανιτάρια, σολομός, μαγιά, αυγά και κυρίως γάλα. ΣΗΠ:1,6μg.

Βιταμίνη Β3 (Νιασίνη, Νικοτινικό οξύ)

Μεταξύ άλλων απαλλάσσει το σώμα από τοξίνες και προστατεύει από διάφορους παράγοντες μόλυνσης. Βοηθά στην κυτταρική αναπνοή, μειώνει την χοληστερόλη, προστατεύει από καρδιακές παθήσεις και βοηθά την πέψη. Τροφές που την περιέχουν:Αράπικα φιστίκια, τόνος, συκώτι, μαγιά μπίρας, ξερά ροδάκινα, χοιρινή μπριζόλα, πουλερικά, ψάρι, εμπλουτισμένα δημητριακά, πατάτες, γαλακτοκομικά προϊόντα, αυγά. ΣΗΠ:18μg.

Βιταμίνη Β5 (Παντοθενικό οξύ)

Αποτελεί φυσικό διουρητικό, αφομοιώνει πρωτεΐνες και λίπη και είναι απαραίτητη για την παραγωγή αντισωμάτων. Προστατεύει από καρκίνο, ορισμένες μορφές στειρότητας, βοηθά στον έλεγχο του διαβήτη και είναι ευεργετική στην εμμηνόπαυση. Τροφές που την περιέχουν:άπαχα κρέατα, συκώτι, πέστροφες, ηλιόσποροι, καλαμπόκι, ρέγκα, καρύδια, γαρίδες, δημητριακά ολικής αλέσεως. ΣΗΠ:6μg.

Βιταμίνη Β6 (Πυριδοξίνη)

Αποτελεί φυσικό διουρητικό, αφομοιώνει πρωτεΐνες και λίπη και είναι απαραίτητη για την παραγωγή αντισωμάτων. Προστατεύει από καρκίνο, ορισμένες μορφές στειρότητας, βοηθά στον έλεγχο του διαβήτη και είναι ευεργετική στην εμμηνόπαυση. Τροφές που την περιέχουν: Μαγιά μπίρας, συκώτι, λάχανο, αυγά, πεπόνι, φυστίκια. ΣΗΠ:2.0μg.

Βιταμίνη Β7 (Βιοτίνη): Βοηθά στο μεταβολισμό του λίπους και των υδατανθράκων, κρατάει το επίπεδο του σακχάρου σε επιτρεπτά επίπεδα, δίνει ενέργεια για τα κύτταρα του εγκεφάλου και βοηθά για ένα υγιές δέρμα, μαλλιά και νύχια. Συμπτώματα ανεπάρκειας: Ναυτία, εμετός, κατάθλιψη, απώλεια μαλλιών, ξηρό φολιδωτό δέρμα. Τροφές που την περιέχουν: δημητριακά, μαγιά, συκώτι, κρόκος αυγού, καρύδια, μπανάνες, σαρδέλες. ΣΗΠ: 150μg.

Βιταμίνη Β9: (Φυλλικό οξύ)

Μεταξύ άλλων βοηθάει στη μείωση καρδιαγγειακών παθήσεων και στη δημιουργία νέων κυττάρων.  Τροφές που την περιέχουν: Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, εντόσθια, μπιζέλια, ηλιόσποροι, φασόλια, ρεβίθια, φράουλες και φακές. ΣΗΠ:200μg.

Βιταμίνη Β12 (Κοβαλαμίνη)

Σημαντική για τη συγκέντρωση και τη μνήμη, προστατεύει από αλλεργιογόνα και τοξικά στοιχεία. Πιθανότατα προφυλάσσει από καρκίνο. Τροφές που την περιέχουν: Συκώτι, μοσχαρίσιο και χοιρινό κρέας, γάλα, θαλασσινά, γαρίδες, τυρί και αυγά. ΣΗΠ: 1,0μg.

Βιταμίνη C (Ασκορβικό οξύ): Είναι ίσως η βιταμίνη με τη μεγαλύτερη κατανάλωση παγκοσμίως. Έχει αντιοξειδωτικές δράσεις, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθάει στην αντιμετώπιση των λοιμώξεων, ενώ συμμετέχει στη μετατροπή των θερμίδων σε ενέργεια και την απορρόφηση του σιδήρου. Η βιταμίνη C θεωρείται ότι συμβάλλει στην πρόληψη των ιώσεων και των κρυολογημάτων, έχει δράση φυσικού αντιισταμινικού και κρατά υγιή δόντια, μύες και οστά. Τροφές που την περιέχουν:Πορτοκάλια, βατόμουρα, ακτινίδια, μπρόκολα, ρόδια ,φρέσκα φρούτα. ΣΗΠ:70 μg

Βιταμίνη D (Καλσιφερόλη)

Προστατεύει από την οστεοπόρωση, ενισχύει το ανοσοποιητικό και είναι απαραίτητη για τα δόντια και τα οστά, αλλά και την ανανέωση των κυττάρων. Τροφές που την περιέχουν: Η βιταμίνη D είναι γνωστή και ως η «Βιταμίνη του ήλιου» καθώς ο ήλιος βοηθά στη μετατροπή της προβιταμίνης που βρίσκεται στον οργανισμό μας σε βιταμίνη D. Η συγκεκριμένη βιταμίνη δεν υπάρχει σε αφθονία σε τροφές. Μπορείς όμως να τη βρεις κυρίως στα γαλακτοκομικά, στο σκουμπρί και στα λιπαρά ψάρια. ΣΗΠ:5μg.

Βιταμίνη E (τοκοφερόλη)

Θεωρείται η βιταμίνη της νεότητας. Έχει αντιοξειδωτική δράση και προστατεύει από καρδιαγγειακές παθήσεις. Θεραπεύει προβλήματα στο δέρμα και παίζει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη αποβολών.  Τροφές που την περιέχουν: Ηλιέλαιο, ηλιόσποροι, αμύγδαλα, σογιέλαιο, φυστικοβούτυρο, χέλι, ελαιόλαδο, καρύδια, πολύσπορα δημητριακά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά. ΣΗΠ:10μg.

Βιταμίνη K (Φυλλοκινόνη)

Βοηθά στην πήξη του αίματος και την επούλωση των τραυμάτων. Παίζει σημαντικό στη δομή των οστών, στη ζωτικότητα και την ηπατική λειτουργία. Τροφές που την περιέχουν: Λάχανο τουρσί, πράσινο λάχανο, μαϊντανός, σπανάκι, μπρόκολο και γαλακτοκομικά προϊόντα. ΣΗΠ: δεν έχει καταχωρηθεί ακόμη Συνιστώμενη Ημερήσια Παροχή από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Be Unique! 

Αγοράστε τα πιο υγιεινά υλικά για τη διατροφή σας στα Debenhams Foodhall για να επωφεληθείτε από το πρόγραμμα επιβράβευσης Unique By Ermes και να απολαύσετε μοναδικά προνόμια.

Με την εγγραφή σας στο πρόγραμμα επιβράβευσης Unique By Ermes για κάθε αγορά 1€ σε τρόφιμα και είδη supermarket κερδίζετε 1 πόντο που μπορείτε να εξαργυρώσετε σε επόμενες αγορές σας στα καταστήματα που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (βρείτε τα εδώ)!

x

Mπορείτε να περιορίσετε την αναζήτησή σας επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες:

x

Personal Shopper

Φιλτράρετε την αναζήτησή σας

ΨΑΧΝΩ ΓΙΑ / Ι AM LOOKING FOR

ΘΕΛΩ / I WANT TO

x

Ask a UNIQUE advisor
for beauty tips

x

Ask a UNIQUE advisor
for fashion tips

x

Eπικοινωνήστε μαζί μας