BACK TO TOP

Βότανα και μπαχαρικά: Ποια και πώς κάνουν καλό στην υγεία μας

Οι ευεργετικές τους ιδιότητες

 

Όλοι γνωρίζουμε τα « γιατροσόφια της γιαγιάς» με τα βότανα και πολλές φορές έχουμε χρησιμοποιήσει κάποια. Η αλήθεια είναι ότι η κουζίνα κρύβει πολλούς θησαυρούς για την υγεία μας, αρκεί να ξέρουμε πώς να τους αξιοποιήσουμε.

Ρίγανη

Βασικό συστατικό της μεσογειακής μας διατροφής, και πλούσια σε βιταμίνη C η ρίγανη έχει πολλές αντιβακτηριακές και αντιμυκητιακές ιδιότητες, που την καθιστούν τον καλύτερο σύμμαχο ενάντια σε αρρώστιες όπως γρίπη, κρύωμα, βήχα και πνευμονία. Σε μορφή έμπλαστρου μάλιστα, μπορεί να καταπραΰνει τους πόνου σε μύες και τένοντες, τον πονόδοντο αλλά και τον πονοκέφαλο.

Κόλιαντρο

Πλούσιο σε βιταμίνη Κ, το κόλιαντρο βελτιώνει την αντοχή των οστών, βοηθά στη καταπολέμηση του άγχους, στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα αλλά και στην αντιμετώπιση της κόπωσης και της ημικρανίας. Θεωρείται επίσης πως συμβάλει στη μείωση των μυϊκών πόνων των αρθρώσεων σε άτομα που πάσχουν από αρθρίτιδα ή ρευματισμούς. Ταιριάζει υπέροχα στις σούπες, το κρέας αλλά και το ψάρι.

Κανέλα

Η ευεργετική αυτή ανατολίτισσα, με το γλυκόπικρο μεθυστικό της άρωμα, κοσμεί συχνά τα πιάτα μας, όμως ήξερες τα οφέλη της; Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, λιγότερο από ένα κουταλάκι του γλυκού κανέλα, βοηθάει στον καλύτερο έλεγχο του επιπέδου γλυκόζης στο αίμα, στη διατήρηση των αρτηριών μας υγιών και παράλληλα τονώνει την ερωτική μας διάθεση. Επίσης το γλυκόπικρο αυτό μπαχαρικό συμβάλει στην πρόληψη των ρυτίδων αλλά και στην καταπολέμηση της ακμής.

Κύμινο

Όπως η κανέλα, έτσι και το κύμινο μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με διαβήτη να κρατήσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα υπό έλεγχο, ενώ ταυτόχρονα, με τις ισχυρές αντιικές του ιδιότητες, μπορεί να αποτρέψει τα έλκη του στομαχιού. Ταυτόχρονα, είναι και μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου, σιδήρου και μαγνησίου.

Γαρύφαλλο

Ένα από τα καλύτερα φυσικά καλλυντικά αντιγήρανσης. Τα μικροσκοπικά αυτά μπαχαρικά κατέχουν μία από τις υψηλότερες θέσεις στην αντιοξειδωτική κατάταξη της λίστας αυτής.

Μάραθος

Αρωματίζει το φαγητό μας και αποτελεί πρώτη ύλη για μαγειρικά πειράματα στη κουζίνα μας. Είναι πλούσιος σε βιταμίνη C, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο και μαγνήσιο. Όμως, εκτός από αυτά, το μεσογειακό αυτό φυτό μπορεί να βοηθήσει και σε διάφορα στομαχικά προβλήματα, όπως καούρες, φούσκωμα και αέρια.

Λεβάντα

Το μικροσκοπικό αυτό μοβ φυτό είναι γνωστό για τις χαλαρωτικές του δράσεις, μας βοηθά να απαλλαγούμε από το καθημερινό άγχος και να κοιμηθούμε γλυκά. Αλλά υπάρχουν και μερικά λιγότερο γνωστά οφέλη της λεβάντας.Μ πορεί να καταπραΰνει το φούσκωμα αλλά και να σταματήσει τους κνησμούς και τα οιδήματα.

Δενδρολίβανο

Το δημοφιλές αυτό βότανο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, καθιστώντας το φανταστικό ενάντια σε φλεγμονές.

Be Unique! 

Αγοράστε τα πιο ποιοτικά βότανα και μπαχαρικά στα Debenhams Foodhall για να επωφεληθείτε από το πρόγραμμα επιβράβευσης Unique By Ermes και να απολαύσετε μοναδικά προνόμια.

Με την εγγραφή σας στο πρόγραμμα επιβράβευσης Unique By Ermes για κάθε αγορά 1€ σε τρόφιμα και είδη supermarket κερδίζετε 1 πόντο που μπορείτε να εξαργυρώσετε σε επόμενες αγορές σας στα καταστήματα που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (βρείτε τα εδώ)!

x

Mπορείτε να περιορίσετε την αναζήτησή σας επιλέγοντας μία από τις παρακάτω κατηγορίες:

x

Personal Shopper

Φιλτράρετε την αναζήτησή σας

ΨΑΧΝΩ ΓΙΑ / Ι AM LOOKING FOR

ΘΕΛΩ / I WANT TO

x

Ask a UNIQUE advisor
for beauty tips

x

Ask a UNIQUE advisor
for fashion tips

x

Eπικοινωνήστε μαζί μας